Skip to main content

Briefpapier laten ontwerpen

Het ontwerp van je briefpapier is het eerste wat een klant ziet wanneer hij een van je zakelijke brieven ontvangt. Het is een kans voor jou om een positieve eerste indruk te maken en hen te laten zien waar je merk voor staat. Maar het is ook vaak het laatste wat ontworpen wordt voor een belangrijke campagne of project.

Wil je graag je briefpapier laten ontwerpen bij Simba Service?

Via ons platform vraag je heel eenvoudig grafisch werk aan. Je hebt oneindig veel mogelijkheden van zaken die je kan aanvragen, bekijk zeker onze scope of service. Je staat rechtstreeks in contact met jouw vast team van grafisch ontwerpers.  Wanneer je iets aanvraagt heb je binnen de 48 of 72 uur een ontwerp in je mailbox.

Als kers op de taart zijn de designs (inclusief bronbestanden) volledig van jou nadat we deze hebben doorgestuurd!

Ontwerpen van briefpapier

In dit artikel bespreken we hoe je ervoor kunt zorgen dat het ontwerp van je briefpapier niet flopt. Zelfs als je geen tijd hebt voor meer dan een snel herontwerp voordat je die mails verstuurt!

Visuele identiteit in het ontwerp van je briefpapier

Visuele identiteit is de visuele uitdrukking van een merk. Het is de combinatie van logo, kleur en lettertype die wordt gebruikt om een algemeen beeld te creëren dat je bedrijf vertegenwoordigt.

Je bent waarschijnlijk bekend met dit concept, je ziet het als je kijkt naar dingen zoals:

  • Het logo van Coca Cola
  • De gouden bogen van McDonald’s
  • Een Nike swoosh op een paar schoenen of een hoed.

Al deze logo’s zijn voorbeelden van visuele identiteiten. Het zijn symbolen voor merken die ons helpen die merken te herinneren wanneer we ze in de winkel of online zien. Visuele identiteit is zo belangrijk geworden omdat het consumenten gemakkelijker maakt om producten en diensten te herkennen van bedrijven.

Kleur die bij je merk past

De kleur van je briefpapier moet even functioneel als mooi zijn. De kleur is een van de eerste dingen die een klant ziet wanneer hij een factuur of ontvangstbewijs van je ontvangt. Dus het is belangrijk dat de kleur je merk aanvult, in plaats van het te overheersen. Bij het kiezen van een kleur voor je briefhoofd ontwerp moet je rekening houden met het volgende:

  • Merkkleuren moeten consistent zijn in alle marketingmaterialen. Je logo en website zijn nu al gedefinieerd en vastgesteld. Waarom zou je ze niet gebruiken om de rest van je marketingmateriaal te informeren? Het gebruik van een andere kleur in elk stuk zou een inconsistente look creëren die klanten zou kunnen verwarren over wie je bent en wat voor soort bedrijf je runt. Door vast te houden aan één merkthema, creëer je een meer samenhangend gevoel op alle platforms, terwijl elk stuk toch zijn eigen persoonlijkheid krijgt.

Houd het ontwerp van je briefpapier in lijn met je bedrijf

Een goede manier om dit te doen is door het gebruik van een logo dat consistent is met je merk, samen met dezelfde kleuren en lettertypen.

Een van de belangrijkste dingen voor elk bedrijf is het hebben van hoogwaardige materialen voor al het drukwerk, inclusief briefhoofden. Zorg ervoor dat je papier van goede kwaliteit gebruikt, evenals schone en leesbare typografie, zodat het gemakkelijk kan worden gelezen door iedereen die het leest.

 

 

We hopen dat dit artikel je heeft geholpen om de waarde van een goed ontwerp van een briefhoofd te begrijpen. Als je wilt dat je bedrijf er professioneel uitziet, dan moet je zorgvuldig omgaan met het ontwerp van je briefpapier. We hebben enkele tips gegeven over wat een goed briefhoofd is. En hoe je het kan gebruiken om je merkimago een boost te geven en je te onderscheiden van andere bedrijven. 

Wil jij je briefpapier laten ontwerpen bij Simba Service? Neem dan hier contact met ons op!