Skip to main content

Wat maakt een advertentie effectief?

Wat maakt een advertentie effectief?

Start je met designen? En ben je op zoek naar nog handige tips en tricks hiervoor? Wij delen op ons Youtube kanaal verschillende tips. Abonneer je hier en geraak al een heel eind verder.

Wanneer je Iedereen probeert te bereiken, bereik je eigenlijk niemand. Hiermee wil ik zeggen dat het belangrijk is dat je inhoudelijk gaat kijken dat je de advertentie op maat maakt van jouw doelpubliek.

Wanneer je teveel mensen probeert aan te spreken, heeft niemand echt nog voeling met wat je aan het vertellen bent, en zo loop je veel interactie mis.  Om het scrollen te laten stoppen is het belangrijk dat je een beeld gebruikt dat de aandacht trekt. 

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, tenminste als je het juiste beeld hebt. Wanneer we zo’n beeld gebruiken, hoeven we steeds minder tekst te gebruiken. Hoe eenvoudiger de boodschap, hoe langer ze blijft hangen. Het is ook echt essentieel om op het gevoel van de klant in te spelen. Dat is meestal ook de reden waarom een klant iets koopt.

Je advertentie zal niet van de eerste keer perfect zijn en dat is ook niet erg. Speel wat met je kleuren en lettertypes, maar houd wel in je achterhoofd dat de call to action steeds duidelijk naar voren moet komen. En zo komen we bij de laatste tip. Gebruik een flashy button kleur voor je call to action. Die mag gerust schreeuwerig zijn en compleet clashen met je huisstijl, als hij maar opvalt.

Heb je hierover nog vragen? Of zit je met een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

Neem hier contact met ons op!