Skip to main content

Welk kanaal past het best bij mijn bedrijf?

Welk kanaal past het best bij mijn bedrijf?

Wanneer je een campagne creëert voor een kanaal waar je doelpubliek niet op actief is, dan ben je zoals een vis op het droge.

 De campagne leeft wel, maar voor hoe lang?

Om dit te voorkomen, overlopen we enkele zaken om In het achterhoofd te houden wanneer je je kanaal bepaalt. Eerst en vooral vraag je je af: “Wil ik mijn klant iets fysieks kunnen aanbieden zoals een balpen? Hoodies, visitekaartje, …

Een raamsticker of zelfs de bedrukking van een wagen? Of gaat de klant eerder mijn digitale designs tegenkomen? 

Daarnaast wil je uiteraard weten wat je wilt teweegbrengen. Wenst de klant een conversie te bereiken, meer naamsbekendheid te genereren of een micro-engagement teweeg te brengen? Met dit doel in je achterhoofd houdend, zorg je ervoor dat je je design kan optimaliseren voor zowel resultaat als kanaal.

Tot slot hebben we het formaat. Nadat je je kanaal hebt gekozen, weet je meteen ook het formaat dat hier het beste bij past. Bij Instagram kiezen we vaak voor een vierkant, terwijl YouTube een horizontale rechthoek is. Bij advertenties vaak dan weer een verticale rechthoek. Wil je nog meer weten over alles wat er bij design komt kijken? Bekijk dan zeker één van onze blogs of onze andere video ‘s.

Abonneer je hier op ons Youtube kanaal!

Heb je nog vragen hierover? Of zit je nog met een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

Contacteer ons hier!