Behaal je niet het verwachte aantal conversies met je website of advertenties? Dan is het tijd om eens te kijken naar je landingspagina. Heel veel bedrijven ervaren hier problemen mee waardoor ze niet het gewenste aantal conversies behalen.
In deze blog lopen we samen met jou doorheen verschillende tips om je landingspagina’s zodanig te optimaliseren, zodat jij op het einde van de rit je conversies behaalt.
6 tips voor een sterke landingspagina
Een goede landingspagina is geen exacte wetenschap. Vaak is het aftoetsen naar wat je doelpubliek graag heeft en wat niet. In deze blog geven we je graag een aantal basisprincipes mee die je een stap dichter brengen bij je targets.
1. Krachtige waardepropositie
Zorg ervoor dat hetgeen wat je aanbiedt een krachtige waardepropositie bevat voor je klanten. Maak het de moeite waard voor je potentiële klanten om hun contactgegevens achter te laten.
Een krachtige waardepropositie hoeft geen buitenaards idee te zijn. Een sterk stuk content dat een bron van informatie is voor je klanten is meer dan voldoende.
De waardepropositie die je aanbiedt op je landingspagina staat of valt met de tekst op de pagina. Onderschat de kracht van woorden dus niet.
2. Keep It Super Simple
Het alom bekende KISS principe is ook van toepassing op je landingspagina. Overrompel je klanten op een landingspagina niet met heel der boeken tekst. Focus je alleen op wat echt belangrijk is.
Hiermee willen we niet zeggen dat je landingspagina kort moet zijn. Het kan zijn dat dit een lange pagina is, maar laat jezelf niet in verleiding brengen om deze pagina vol te laden met overbodige tekst.
3. Toon de voordelen
Leg de nadruk op wat het voordeel is voor de paginabezoekers om je product/dienst aan te kopen of om hun contactgegevens achter te laten. Door de nadruk te leggen op deze voordelen zijn mensen sneller geneigd tot het ondernemen van actie.
4. Laat getuigenissen zien van klanten
Wil je met je landingspagina je producten of diensten verkopen? Toon getuigenissen van tevreden klanten. Er is niets waardevoller voor potentiële klanten om getuigenissen te zien van mensen die je product/dienst reeds hebben gebruikt.
Dit schept vertrouwen in je producten of diensten.
5. Zorg voor een aantrekkelijk design
Uiteraard is het belangrijk om je landingspagina te voorzien van een aantrekkelijk design. We geven je graag de tip om ook voor je designs het KISS principe in het achterhoofd te houden.
Zorg ervoor dat je designs de tekst en de aanbieding op je landingspagina kracht bijzetten.
6. Voorzie een niet te missen CTA
Wat is het doel van je landingspagina? Mensen aanzetten tot actie natuurlijk. Dat doe je door een sterke CTA toe te voegen aan je landingspagina.
We raden onze klanten altijd aan om drie CTA buttons te voorzien.
- Eentje helemaal bovenaan de pagina dat mensen onmiddellijk zien wanneer ze op je landingspagina komen.
- In het midden van je tekst.
- Op het einde van je landingspagina.
Deze CTA op het einde van je pagina is heel belangrijk. Als mensen tot op het einde van je pagina zijn gekomen wilt dit meestal zeggen dat je hun interesse hebt gewekt. Als ze dan al 2 CTA buttons hebben gepasseerd zonder erop te klikken, dan is de kans heel groot dat ze die derde keer wel overgaan tot een actie.
Verlang jij naar een landingspagina die converteert? Geef ons een seintje en we helpen je graag verder!