Skip to main content

 

Maak kennis met Dorien, de gedreven designer bij Simba Service. Ze blijft op de hoogte van de nieuwste design trends en technologieën via het internet, waar ze constant inspiratie opdoet. Trots deelt ze haar ervaring met de uitbreiding van de Simba branding, waar ze zichzelf uitdaagde om met weinig elementen iets bijzonders te creëren.

  • Wat is werken voor Simba Service? 

Plezier, afwisseling, flexibiliteit, en dat samen met een topteam!

  • Wat is volgens jou de belangrijkste eigenschap die een succesvolle designer moet hebben?

Openstaan voor feedback van de klant maar ook van je collega’s. Dit heb je nodig om te groeien als designer. Kritiek is niet altijd zo slecht.

  • Welke aspecten van het werken bij Simba Service onderscheiden jullie van andere designbureaus?

Ik denk de manier van werken langs de kant van de designers. Wij hebben geleerd snel en efficiënt te werken, om sneller projecten op te leveren. Dit zorgt ervoor dat we door sneller na te denken ook sneller op ideeën komen terwijl je anders misschien veel te lang op hetzelfde project zou blijven staren.

  • Hoe zorg je ervoor dat je op de hoogte blijft van de nieuwste design trends en technologieën?

Ik denk dat het internet het ons heel gemakkelijk maakt om op de hoogte te blijven. Je ziet constant andere mensen hun werk, tutorials, enzovoort. Dit zorgt ook wel voor een bepaalde druk waardoor je mee wil zijn met de nieuwste design trends.

  • Kun je ons een voorbeeld geven van een project waar je trots op bent en wat het uniek maakte?

Ik denk de uitbreiding van de Simba branding. Dit was voor mij niet zo gemakkelijk omdat ik het écht goed wou doen, en er vaak te lang over nadenk terwijl het helemaal niet zo moeilijk was. Ik ben blij met het resultaat, en heb ook geleerd om niet eindeloos te blijven nadenken over een project. Het was wel een uitdaging om met weinig elementen er iets moois van te maken, maar ik denk wel dat me dat vrij goed gelukt is!

  • Welke rol speelt samenwerking binnen het designproces bij Simba Service en hoe wordt dit gestimuleerd?

Onze samenwerking is vooral op vlak van mekaar helpen als iemand vast zit, of eens een andere kijk krijgen op een project. Iedereen heeft zijn eigen aanvragen die hij/zij behandelt, maar dat betekent niet dat iedereen strikt alleen werkt. Ook als er iemand op vakantie is moeten de aanvragen kunnen overgenomen worden, en dat is wel het fijne aan onze manier van werken.

  • Hoe pas je design thinking-methoden toe om de behoeften en doelen van de klant beter te begrijpen?

Ik denk dat in de eerste briefing van een project het vaak jezelf inleven in de klant is (empathize), want niet iedereen is even duidelijk. Je probeert je in de schoenen van de klant te zetten maar dat lukt niet altijd even goed. Dan komt de “define” fase waardoor het allemaal daarna wat vlotter loopt, en je je prototypes of ideeën kan laten zien tot je uiteindelijk tot een goed einde van het project komt.

  • Wat zijn enkele van de belangrijkste vaardigheden of tools die je dagelijks gebruikt in je werk?

Mijn Adobe skills zijn wel echt de basis voor alles. Ik zou hier niet zitten als ik de programma’s niet zo goed onder de knie zou hebben. Er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, en dat is ook het leuke aan Adobe, dat er heel veel te ontdekken valt.

  • Hoe ziet de typische workflow eruit bij het creëren van een nieuw designproject bij Simba Service?

Ik heb standaard wel een beetje een startpunt nodig. Vaak ga ik op zoek naar voorbeelden op Pinterest of andere creatieve websites. Om een voorbeeld te hebben open ik ook vaak workfiles van vorige opdrachten. Als ik het dan nog niet echt weet begin ik te schetsen, en zo kom ik vaak wel tot een idee. Soms kan je ook een creatieve block hebben, dus dan laat ik het gewoon een dagje liggen en meestal kom ik de volgende dag dan wel met een idee. Daarna loopt de standaardprocedure van een voorstel te sturen en feedback te verwerken tot de klant blij is.

  • Wat is jouw advies voor beginnende designers die hun carrière willen starten bij een designbureau zoals Simba Service?

Daag jezelf uit, maar laat het ook toe om gewoon te doen wat de klant vraagt. Die balans is belangrijk!

  • Wat vind je het tofste aan je job bij Simba Service en waarom?

De vrijheid en flexibiliteit. Ik heb het gevoel dat ik 80% van de tijd mijn hobby aan het doen ben, en dat motiveert enorm.



Dorien, de jongste designer bij Simba Service, deelt haar verhaal van creatieve uitdagingen en inspiratie. Met een constante drang om bij te blijven met design trends en technologieën, benadrukt ze het belang van samenwerking en design thinking in haar werk. Trots op haar bijdrage aan de Simba branding, adviseert Dorien beginnende designers om een balans te vinden tussen zelfexpressie en klantverwachtingen. Haar liefde voor branding- en webdesignprojecten weerspiegelt zich in de vrijheid en flexibiliteit die ze ervaart, waardoor haar werk bij Simba Service meer dan alleen een baan is, maar een inspirerende creatieve reis.

Dankjewel Dorien voor deze inspirerende inzichten!



Wil je graag je designwerk outsourcen? 

Vraag hier je aanvraag aan!