Maak kennis met Stijn, grafisch designer bij Simba Service. Stijn waardeert de afwisseling en het klantencontact in zijn werk. Hij gelooft dat geduld en kwaliteit cruciaal zijn voor succes als designer. Ontdek wat Stijn het meest aanspreekt in zijn werk en zijn passie voor het vormgeven en realiseren van creatieve visies.
-
Wat is werken voor Simba Service?
Stijn: “Vooral de afwisseling is leuk. Elke dag is een andere soort opdracht voor een andere klant. Het klantencontact zelf is ook leuk.”
-
Wat is volgens jou de belangrijkste eigenschap die een succesvolle designer moet hebben?
Stijn: “Veel geduld hebben met jezelf is belangrijk. Een ‘ok’ idee is snel geregeld. Maar een goed idee kan soms na een paar keer proberen pas de kop opsteken.”
-
Welke aspecten van het werken bij Simba Service onderscheiden jullie van andere designbureaus?
Stijn: “Ik denk dat wij vooral sneller dingen kunnen opleveren dan de meeste andere bureau’s en toch een zekere kwaliteit aanhouden. Als je hier begint is dat moeilijk want het tempo ligt schijnbaar heel hoog maar je leert snel om prioriteiten te stellen en keuzes te maken.”
-
Kun je ons een voorbeeld geven van een project waar je trots op bent en wat het uniek maakte?
Stijn: “Op de meeste mini-brandingprojecten ben ik wel trots. Met een hele kleine briefing iets origineels en vooral bruikbaars maken voor de klant, geeft veel voldoening.”
-
Hoe pas je design thinking-methoden toe om de behoeften en doelen van de klant beter te begrijpen?
Stijn: “Uitgaan van welk eindresultaat de klant voor ogen heeft. Als dat niet duidelijk is in de briefing dan vragen we door tot we een duidelijkere richting hebben om mee te beginnen.”
-
Wat zijn enkele van de belangrijkste vaardigheden of tools die je dagelijks gebruikt in je werk?
Stijn: “Een schetsboek is tijdens je studies vaak een noodzakelijk kwaad dat je ‘moet’ vullen alvorens illustrator open te doen. Maar vaak helpt het me nu wel. Ook al is het soms maar 1 scheve schets voor ik begin. Maar het geeft me vaak wel ineens een richting.”
-
Hoe ziet de typische workflow eruit bij het creëren van een nieuw designproject bij Simba Service?
Stijn: “We proberen de briefing goed te interpreteren, dan een draft doorsturen van de richting die je uit wil gaan. En pas na bevestiging verdergaan. Anders kost het veel tijd voor niets. Als de daaropvolgende feedback van de klant ook niet duidelijk is, vragen we gewoon door.”
-
Wat is jouw advies voor beginnende designers die hun carrière willen starten bij een designbureau zoals Simba Service?
Stijn: “Veel eigen projecten doen voor de fun. Iedereen heeft door dat die ‘fake’ zijn, dus probeer ze niet af te schilderen als klantopdrachten. Maar ze zijn wel belangrijk om je eigen creativiteit te ontwikkelen. En vooral proberen werken met goeie mockups om je projecten voor te stellen. Dat ze niet van echt te onderscheiden zijn. Niet om te misleiden, maar om te laten zien dat het enige dat je nog ontbreekt is een echte klant om een goed eindresultaat af te leveren.”
-
Wat vind je het tofste aan je job bij Simba Service en waarom?
Stijn: “Dat ik iets creatiefs mag doen en vaak iets mag afleveren waar ik trots op ben op een persoonlijk niveau. Nadenken over de vorm van de boodschap, maar niet moet vastzitten in de boodschap zelf.”
Stijn brengt bij Simba Service zijn creatieve passie tot leven. Zijn toewijding aan kwaliteit en geduldige streven naar het beste resultaat weerspiegelen de kern van zijn vak. Of je nu een ervaren designer bent of aan het begin van je carrière staat, Stijns inzichten inspireren iedereen die design wil omarmen.
Dankjewel Stijn voor deze inspirerende inzichten!
Wil je graag je designwerk outsourcen?