Vanaf 2032 wilt de overheid asbest uit onze leefwereld hebben verwijderd. De eerste stap naar dit doel begint in 2022. Vanaf dit jaar is het verplicht om als gebouweigenaar te beschikken over een asbestinventarisattest wanneer je je woning wilt verkopen.
Asbest Platform in het kort
Asbest Platform centraliseert alles wat je moet weten over asbest en het verwijderen ervan op één plaats. Het dient als informatiepunt, maar het is daarnaast ook mogelijk om een attest aan te vragen via het platform. Krijg je een negatief attest voorgeschoteld? Dan brengt het platform je in contact met de juiste vakmensen om die rode cijfers op je attest groen te kleuren.
Simba zet mee de lijntjes uit
Asbest Platform kwam aankloppen bij Simba met de vraag of wij het platform volgens de UI regels van de kunst konden ontwerpen.
Toevallig hebben we een paar ijzersterke in-house UI designers zitten bij ons op kantoor. Maar vooraleer we aan de slag gingen met de interface van het platform, moesten we nog eerst even de funderingen van het merk zelf leggen.
Asbest Platform was niet in het bezit van een brand guide of merkpersoonlijkheid. Samen met onze brand specialist hebben we het verhaal van Asbest Platform visueel vastgelegd in een paar workshops. Het resultaat is om je vingers van af te likken.
Meegezogen in het platform
Na het leggen van de fundering, was het dus wel tijd voor het ontwerpen van de interface. Met de drie doelen van het platform in ons achterhoofd houdende, hebben onze UI-designers een mooie flow gecreëerd doorheen het platform.
Digitale etalage
Om bezoekers te genereren op het platform, hebben we ook het design van de website onder handen genomen. Dit uiteraard volledig in lijn met de richtlijnen uit de brand guide en afgestemd op het platform.